Sesja rozpoczęła się od powitania uczestników przez przewodniczącego, który stwierdził obecność 17 radnych, co umożliwiło podejmowanie uchwał.
Przewodniczący zaproponował porządek obrad, a po braku wniosków do jego zmiany, przystąpiono do głosowania. Wszyscy radni zagłosowali za przyjęciem porządku.
Radni omówili protokół nr 8/24, zgłoszono uwagi dotyczące powtórzeń w treści. Po uwzględnieniu poprawki, protokół został przyjęty jednogłośnie.
Nie zgłoszono żadnych wniosków ani oświadczeń, co skutkowało zamknięciem punktu.
Starosta Jan Janas przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał oraz działalności zarządu między sesjami, informując o postępach w realizacji zadań.
Radni rozpatrzyli projekt uchwały dotyczący przygotowania kwalifikacji wojskowej w 2025 roku. Po dyskusji i pytaniach radnych, uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji Budżetu przedstawił pozytywną opinię komisji do zmiany uchwały budżetowej. Po głosowaniu uchwała została przyjęta, 12 radnych było za, 5 się wstrzymało.
Wniosek o podwyższenie diet radnych, który nie był zmieniany od 2015 roku, wywołał dyskusję. Po złożeniu wniosków formalnych, rada zdecydowała o zakończeniu dyskusji i uchwała została przyjęta 11 głosami za, 4 przeciw, 2 wstrzymało się.
Po pozytywnej opinii komisji, radni przystąpili do głosowania nad uchwałą, która została przyjęta 15 głosami za, 2 wstrzymały się.
Przedstawiono raport z wykonania programu ochrony środowiska. Po braku pytań punkt został zamknięty.
Radni przegłosowali program ochrony środowiska, uwzględniając poprawkę dotyczącą liczby mieszkańców Brzegu Dolnego. Uchwała została przyjęta 15 głosami za, 2 wstrzymały się.
Sprawozdanie zostało przedstawione, a po braku pytań punkt zamknięto.
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie uczestniczył w wydarzeniach z powodu choroby.
Pani Radna Katarzyna Uran zadała pytanie o procedowanie pism od sołtysów. Starosta zapewnił, że pisma są przekazywane do odpowiednich komórek.
W związku z brakiem wniosków, punkt został zamknięty.
Radni zgłosili różne wnioski dotyczące stanu dróg oraz funkcjonowania aptek. Starosta zapewnił, że problemy są na bieżąco monitorowane i podejmowane są działania w celu ich rozwiązania.
Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za udział.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.